سبک زندگی سالم داشته باشیم – 11 راه کوچک و ساده برای داشتن یک زندگی سالم تر

0
سبک زندگی سالم داشته باشیم - 11 راه کوچک و ساده برای داشتن یک زندگی سالم تر

سبک زندگی سالم و 11 راه ساده و کوچک

درک اینکه چگونه می توان یک سبک زندگی سالم و شاد ایجاد کرد ، نباید سخت باشد. پس چرا گاهی اوقات ما آن را سخت احساس می کنیم؟

در این مقاله به مواردی می پردازیم که به شما کمک می کند تا خود را با شرایط وفق دهید . با بدن خود با مهربانی رفتار کنید و به اهدافی که ممکن است داشته باشید نزدیک شوید. ممکن است این تغییرات کم و کوچک به نظر برسند ، اما اگر تصمیم جدی بگیرید میتوانند افزایش پیدا کنند – به ویژه هنگامی که به روال تبدیل شوند.

چند راه اساسی و قدرتمند برای افزایش سلامتی در زندگی روزمره و ایجاد یک سبک زندگی سالم : 

در اینجا چند ایده ساده که مورد تایید یک پزشک هم می باشد برایتان آورده ایم. پس برای یک سبک زندگی سالم و شاد ، از همین حالا شروع کنید

1- تنفس هوشمندانه را تمرین کنید

جوزف فیرستین ، دکترو مدیر پزشکی استمفورد ، می گوید: تنفس با ذهن یکی از قدرتمندترین ابزار برای سلامت روان و جسمی است. از آنجا که تمرینات تنفسی سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک می کند ، در لحظه های استرس می تواند مفید باشند. این عادت را داشته باشید که به نحوه تنفس خود توجه کنید ، به خصوص وقتی احساس ناراحتی یا غم می کنید.

برای آرام کردن ذهن و بدن در شرایطی که استرس دارید و یا ناراحت هستید ، دکتر فیرستین توصیه می کند که این تمرین تنفسی 30 ثانیه ای را امتحان کنید:

چشمان خود را ببندید ، از بینی خود نفس بکشید ، نفس خود را به مدت 4 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی بازدم کنید.

وی می گوید: “انجام این کار شما را به یک وضعیت فیزیولوژیکی آرام تبدیل می کند.” و خواهید توانست یک سبک زندگی سالم و متفاوتی را تجربه کنید “تمرین های دیگری هستند که تأثیر مشابهی دارند ، اما یکی از بهترین تمرین ها تنفس است.”

2- موبایل خود را از اتاق خواب خارج کنید

دکتر الن وورا ، روانپزشک مستقر در نیویورک ، می گوید نگه داشتن اتاق خواب شما “بدون تلفن” راهی عالی برای بهبود خواب و حتی سلامت روان است. وی می گوید: ” با ایجاد یک اتاق استراحت بدون تلفن همراه ، می توانید کمی زودتر به رختخواب بروید و بهتر بخوابید زیرا اینگونه شما ریتم شبانه روزی خود را مختل نمی کنید. و دیگر نیازی به غلط زدن و جابه جایی های قبل از خواب نخواهید داشت

3- قدم های خود را بر روی موبایل پیگیری کنید

اگر میخواهید فعال تر یا اکتیوتر باشید نیازی نیست که نگران عضویت در باشگاه های ورزشی باشید. و حتی لازم نیست FitBit را بدست آورید. فقط قدم های خود را با استفاده از یک اپلیکیشن روی تلفن خود پیگیری و دنبال کنید. هنگامی که بر روی گوشی خود تنظیم کنید که چقدر حرکت می کنید از چه مسافتی و با چه سرعتی ، ممکن است انگیزه بیشتری برای حفظ حرکت داشته باشید. به طور کلی ، هنگامی که ما چیزی را پیگیری و دنبال می کنیم ، آن کار را به خوبی انجام می دهیم.” دکتر جوزف فیرستین به خانمها توصیه می کند روزانه حدود 8000 قدم برای سلامت قلب و ریه ها بردارند ، که هر دو باعث می شوند احساس انرژی بیشتری داشته باشید.

4- همیشه یک بطری آب با خود همراه داشته باشید

فراموش کردن مصرف آب آسان است. حتی اگر هیدراتاسیون یک بخش حیاتی از سلامتی باشد (از تنظیم تا عملکرد اندامها) به طور کامل نباید بر روی تعداد لیوان آبی که می نوشیم تمرکز کنیم. زیرا عواملی مانند ارتفاع و رطوبت می توانند بر میزان آب مورد نیاز فرد تأثیر بگذارند. شما میتوانید با به همراه داشتن یک بطری آب در همه جا و همه زمان یک یادآور ملموس داشته و نوشیدن آب را برای خودتان راحت تر کنید

5- برای حمام خود سکو بسازید

تمرکز و آرامش ذهنی شما میتواند در سلامتی دستگاه گوارش تاثیر بسزایی داشته باشد. دکتر وورا اغلب به بیمارانش توصیه میکند که برای حمام خود کمی هزینه کرده و یک سکوی کوچک یا بزرگ بسازند. هدف از این کار این است که با نشستن بر روی سکو، بدن شما بتواند انرژی های منفی و خستگی را به طور کامل تخلیه کند. همچنین سکوی حمام می تواند برای یبوست ، نفخ ، بواسیر و تعادل دستگاه گوارش مفید باشد.

مقالات دیگر برای یک سبک زندگی سالم

6- غذاهای رنگارنگ تری بخورید

وقتی صحبت از خوردن غذا می شود ، دیگر نیازی به برچسب زدن مواد غذایی به عنوان “خوب” یا “بد” نیست. فقط کافی است سعی کنید روی تنوع غذاها تمرکز کنید. به عنوان مثال ، دکتر جوزف فیرستین می گوید ایده خوبی است که بتوانید هر روز سه نوع سبزیجات و دو نوع میوه میل کنید. از آنجایی که هر سبزی رنگی حاوی خواص دارویی مختلفی است ، روی مصرف سبزیجات در رنگهای مختلف تمرکز کنید – به عنوان مثال ، یک وعده کلم (سبز) ، یک وعده قرمز (فلفل) و یک وعده نارنجی (سیب زمینی شیرین)

7- به جای استفاده از تلفن همراه ، لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را بنویسید

وقتی احساس استرس ، تنهایی یا بی حوصلگی می کنید ، استفاده از تلفن همراه میتواند به راحتی شما را دچار حواس پرتی کند. اما ارتباط با اینترنت احساس شما رو سرحال تر نمی کند. وورا پیشنهاد می کند که لیستی را بر روی یخچال خود بچسبانید ، مانند لیستی از کتاب هایی که باید بخوانید ، تماس با یک دوست ، دوش گرفتن  برنامه های بیرون رفتن با دوستان ، لیست خرید و…..

8- یک ژورنال صوتی داشته باشید

داشتن یک ژورنال یا یک مجموعه صوتی می تواند راهی عالی برای کاهش استرس و پردازش احساسات باشد ، اما چه کسی وقت دارد هر روز بنشیند و احساسات خود را به نحوی نشان دهد. برای آسانتر کردن این راه ، وورا اغلب به بیماران خود توصیه می کند بر روی تلفن همراه خود یادداشت ها یا پیام های صوتی ضبط کنند. او می گوید: به جای نوشتن و دست نویس های طولانی، میتوان با ضبط کردن صدا ، افکار خود را بیرون کشید و به دیگران انتقال داد

9- با افراد بیشتری ارتباط داشته باشید

اجتماع و ارتباط بخش بزرگی از زندگی هستند. و میتوانید با شیوه ها و بهانه های مختلف با دیگران در ارتباط باشید. به ویژه در خانه خودتان. دکتر وورا می گوید که اغلب به بیماران خود توصیه می کند که استانداردها و سخت گیری های خود را برای میزبانی پایین بیاورند و بیشتر اوقات را با افراد بگذرانند و در ارتباط باشند. به این ترتیب خواهید توانست سبک زندگی سالم و شاد و موفقی را برای خود داشته باشید

10- هدفهایتان را مرتبا به خودتان یادآوری کنید

برای متمرکز کردن ذهن و بدن ، یک روش عملی برای یادآوری هدف خود پیدا کنید. – برای مثال ، اگر با رئیس خود جر و بحث داشتید ، به این فکر کنید که چرا در وهله اول کار خود را شروع کردید ، و چگونه می توانید از نقش خود برای کمک به افراد دیگر استفاده کنید.

11- با خود روراست و صادق باشید

بیشتر رشد شخصی ما ناشی از خودآگاهی است: وقتی به ذهن و بدن خود توجه می کنیم می توانیم تصمیماتی بگیریم که منجر به سلامت عاطفی و جسمی شود. اگر می خواهید یک سبک زندگی سالم تر و شاد داشته باشید ، سعی کنید با خود صادق و روراست باشید

ترجمه : زهرا موسوی


با تشکر از شما همراه عزیز برای انتخاب سایت پالت و مطالعه مقاله ” سبک زندگی سالم داشته باشیم – 11 راه کوچک و ساده برای داشتن یک زندگی سالم تر ” ، در پایان شما را به بازدید و مطالعه مقالات دیگر دکوراسیونی در وبلاگ پالت دعوت می نماییم. هممچنین در بخش دیدگاه های هر مقاله ، منتظر پیشنهاد و انتقادات خوب شما هستیم 🙂